✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

איך לבחור טכנאי מזגנים?

בישראל כמעט ולא ניתן למצוא מבנה שאין בו מזגן. ככה זה במדינה כל כך חמה ולוהטת ברובי חודשי השנה, כשגם החורף בה מאופיין בימים קרים וקפואים. זה יכול להיות מזגן עילי או מיני מרכזי, בטכנולוגייה רגילה או בטכנולוגיית האינוורטר. מה שהכי חשוב זה שלבעלי המזגן יהיה גם מספר טלפון של טכנאי מזגנים מקצועי, כזה שיוכל להציל אותו כשהמזגן שובק חיים בדיוק בחודש הכי חם בשנה או ביום הקפוא ביותר. כיצד יודעים עם איזה טכנאי להתקשר? להלן מדריך מקוצר שיעזור לכם.

טכנאי מזגנים מומלץ

טכנאי מזגנים –  מקצוע עם תעודה מוכחת

בבואכם להתקשר עם טכנאי מזגנים עליכם ראשית כל לוודא כי מדובר באדם שאכן סיים בהצלחה קורס רשמי באחת מהמכללות המאושרות לכך ע"י המדינה, בפיקוח המה"ט (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית). קורס זה מתקיים בהיקפי לימוד שונים, החל מ- 150 שעות להסמכה התחלתית לתיקון מערכות מיזוג ביתיות ועד ל- 400 שעות להסמכות מתקדמות לתיקון מערכות קירור תעשייתיות גדולות. חלק מהמשתתפים בקורסים אלו הינם בעלי השכלה מדופלמת נוספת ובעיקר בתחום החשמל, מה שמאפשר להם להעניק שירות מקיף לכל דורש. העדיפות היא לפנות אך ורק לטכנאים שכאלה.

 

ומה יקרה אם תפנו לטכנאי שאינו מקצועי דיו?

למרבה הצער, אין כיום מערכת שמסדירה את כל נושא מתן השירותים של טכנאיי מיזוג האוויר בישראל, כך שניתן להגיד כי מחצית מאנשי המקצוע בתחום הם למעשה חסרי השכלה רשמית ולא עברו את הקורסים שציינו. ומה זה אומר בפועל? שקיים סיכוי גבוה שללא בדיקות מתאימות ושאלת השאלות הנכונות, ייתכן שהטכנאי שיבקר בביתכם אינו בעל ההשכלה והמיומנויות הנדרשות על מנת לבצע את המלאכה בצורה מקצועית דיו. הדבר עשוי לגרום לבעיות במספר מישורים:

 

  • בזבוז כספים –  טכנאי מזגנים שאינו מבין את התחום על בוריו עשוי לבצע תיקונים נרחבים למזגן שלכם שלא לצורך, מה שיתבטא בהוצאה כספית מיותרת. למעשה, חלק מהטכנאים החובבנים כלל אינם בקיאים בסוגי המזגן החדשים יותר (מיני מרכזי אינוורטר, VRF ואחרים) מפני שהם לא טורחים לעבור הסמכות מסודרות בנושא ועדיין לא הספיקו להתעדכן בכל החידושים.

 

  • פגיעה במזגן ובתשתיות המבנה –  טכנאי שאינו בעל ידע מתאים או הסמכה בחשמל, עשוי לגרום נזק לא רק למזגן עצמו אלא גם לתשתית החשמל של המבנה, ואף להגדיל את הסיכוי לקצר ובעקבותיו שריפה.

 

  • גרימה לבעיות עתידיות – היעדר מיומנויות בזיהוי ואיבחון של הבעיה עשוי להביא לכך שבתחילה נדמה כי המזגן עובד כראוי אך לאחר זמן מה תקלות נוספות יצוצו. בנוסף ידוע כי ישנם טכנאי שנוהגים להשתמש בחלקי חילוף שאינם מקוריים ובכך מסבים נזק מתמשך למזגן. 

 

  • מימוש אחריות –  כשאתם מתקשרים עם טכנאים שאינן מוסמכים ישנו סיכוי גבוה שהם אינם יעמדו מאחורי ההתחייבות שלהם לספק אחריות על העבודה שבוצעה. בנוסף, במידה ותבחרו לתקן מזגן שעדיין נמצא בתקופת האחריות שלו ע"י טכנאי שאינו מוסמך, אתם עשויים לגרום לביטול התוקף שלה. 

 

כך תמצאו טכנאי מזגנים מקצועי ואיכותי

ראשית כל, במידה ויש בידכם מזגן תדיראן, פנו אלינו או אל משווק מורשה של המזגנים שלנו. כך תהיו בטוחים כי יגיע אליכם טכנאי ברמה הגבוהה ביותר, כזה שעבר קורסים והשתלמויות רבות בכל סוגי המזגנים של תדיראן, בין אם מדובר במזגן מיני מרכזי אינוורטר מתקדם, מזגן עילי פשוט יחסית ואפילו מערכות VRF. ומעבר לכך, תמיד תוכלו ליצור עימנו קשר ולקבל ייעוץ מקצועי באשר לכדאיות התיקון של המזגן שלכם, בהשוואה לרכישת מזגן חדש עם תקופת אחריות נרחבת עליו. 

טכנאי מזגנים מוסמך

במידה ותעדיפו למצוא טכנאי מזגנים באופן עצמי, בקשו המלצות מחברים או מכרים ותמיד תהיו ביקורתיים כלפי ההמלצות שניתנות לכם ברשתות החברתיות – לעולם אינכם יכולים לדעת מי המקור שמאחורי ההמלצות והאם הוא אכן לקוח מרוצה או פשוט חלק מהעסק.  הדרך הכי טובה לוודא את מקצועיות הטכנאי היא באמצעות בירור הדברים הבאים בשיחה המקדימה שלכם עימו:

 

  • הסמכות ותעודות – כאמור, הדבר הראשון שצריך לברר הוא האם מדובר בטכנאי מזגנים בעל הסמכה או לפחות בחשמלאי בעל ניסיון בתחום תיקון המזגנים. שימו לב כי חלק מהעבודות מתבצעות בגובה ולכן וודאו מראש כי לאיש המקצוע יש גם תעודה בתוקף לעבודה בגובה ממשרד התמ"ת.

 

  • האם הוא מנסה לעזור לכם לפתור את התקלה לבד? –  ישנן תקלות שניתן לפתור באופן עצמי תוך ההכוונה המתאימה. טכנאי מזגנים מקצועי והגון תמיד יבקש לשמוע על התקלה בטלפון על מנת לאפיינה, ובמידת האפשר יכוון אתכם לתקן את הבעיה בעצמכם. 

 

  • ביטוחים – חובה שהטכנאי ועוזריו יהיו מבוטחים בביטוח אחריות מקצועית. אחרת, אם חלילה מישהו ייפול או ייפצע בביתכם אתם חשופים לתביעת ענק בגין נזיקין. בררו את העניין מראש ואל תסתמכו על המזל.

 

  • עבודה מלאה ותנאי תשלום – התשלום שלכם על העבודה צריך לכלול גם את השבת המצב לקדמותו, במקרה שיש צורך בחציבה בקיר או קידוחים שונים. כמו כן היזהרו מאיש מקצוע  שגובה את העלות מראש. זהו פתח לצרות.

 

  • אחריות – שאלו האם ניתנת עבורכם תעודת אחריות רשמית עבור העבודה והחלפים. אדם מקצועי לא יחשוש לעמוד מאחורי תוצאות עבודתו ויעניק אחריות מלאה.

 

הטכנאים של תדיראן לשירותכם

בחברת תדיראן ישמחו לחסוך לכם את כל החיפושים וסקר השוק המעמיק. במקרה של תקלה במזגן כל שיש לעשות זה לפנות אל מוקד השירות שלנו, ואנו כבר נדאג לקשר אתכם עם אחד מהטכנאים הרבים שלנו אשר עומדים בכל קריטריוני האיכות הנדרשים. 

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider