✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

איך לשמור על המזגן ומה אסור לעשות במידה והתקלקל?

מזגנים, כידוע, הם מכשירים חשמליים נפוצים מאוד אשר נמצאים בשימוש נרחב ואינטנסיבי. בחודשי הקיץ החמים קשה מאוד לחשוב על שהות בחלל ללא מיזוג אוויר; אנו מפעילים מזגנים כמעט בכל מקום ומבלי להשקיע בכך יותר מדי מחשבה. דווקא מסיבה זו, לעתים קרובות המזגן "סובל" משימוש שאינו תקין – דבר המוביל לתקלות ואפילו מתקלקל. ריכזנו עבורכם את כל המידע שכדאי לדעת לצורך שמירה על תקינות המזגן, וכן כאשר מתעוררת בעיה או תקלה כלשהי.

5 טיפים חשובים לשמירה על המזגן לאורך זמן

מה עושים כשהמזגן מקולקל

    • התקנה נכונה – כאשר אתם קונים מזגן חדש, הקפידו להיעזר באיש מקצוע כמו טכנאי מזגנים. באופן זה, תוכלו להיות בטוחים שהמזגן הותקן כמו שצריך – דבר אשר ימנע תקלות עתידיות וגם יאפשר פעולה טובה ויעילה של המזגן לאורך זמן רב.

 

    • תנו למזגן לנוח – נכון, אין ספק כי מזגנים בחודשי הקיץ החמים הם כמעט מצרך חובה. עם זאת, בהחלט כדאי וצריך לכבות את המזגן כאשר אנו לא באמת זקוקים לו. למשל כאשר יוצאים מהבית לשעות ארוכות, או בתקופות בהן כבר נהיה יותר נעים בשעות הערב. כך תאפשרו לכל מנגנון הפעולה של המזגן לנוח, ולהרגיש מיזוג אוויר משמעותי ונעים יותר כאשר המזגן יפעל.

 

    • הקפידו על תחזוקה וניקוי קבועים של המזגן – ככל מכשיר חשמלי אחר, מזגנים זקוקים גם הם לתחזוקה שוטפת וניקוי החלקים השונים. טכנאי מזגנים יכול לעשות זאת עבורכם בצורה יעילה ונוחה, וכדאי לחשוב על אפשרות להיעזר בו לצורך כך. לעתים קרובות יותר, אתם יכולים גם לנקות בעצמכם – למשל על ידי הוצאת הפילטרים, שטיפתם במים וייבוש באופן מלא. ניקוי ותחזוקה קבועים יאפשרו למזגן לפעול טוב יותר ולהישאר יעיל לאורך זמן רב יותר.

 

    • רכשו מזגן אינוורטר – קיימים כיום סוגים רבים של מזגנים, אשר מיועדים לשימוש בעוצמות ודרגות קירור משתנות. מזגן אינוורטר הוא אופציה מצוינת למי שמעוניין מצד אחד לחסוך באנרגיה וחשמל, אך גם ליהנות ממיזוג אוויר איכותי. מזגן אינוורטר מכיל מנגנון מיוחד, אשר בעצם מאפשר פעולה לפי הטמפרטורה הקיימת בחדר. אם בעבר היו קיימים מזגנים אשר כבו לגמרי כאשר הטמפרטורה בחדר הייתה נמוכה וקרה, כיום – מזגן אינוורטר אינו כבה לגמרי אלא פשוט פועל בעוצמה נמוכה יותר. העובדה כי המזגן פועל ברציפות, ולא נדלק וכבה לסירוגין – שומרת עליו לאורך זמן רב יותר.

 

    • הקפידו על טמפרטורה בטווח הגיוני – רובנו, ואולי בצדק, מעוניינים לקרר את חלל החדר כמה שאפשר… אך כדאי לזכור כי כאשר מכוונים את הטמפרטורה של המזגן לנמוכה מדי, הדבר דורש אנרגיות רבות והמזגן עלול להינזק בשל כך. טמפרטורה הגיונית, אשר מצד אחד תקרר את החדר ומצד שני תשמור על המזגן – תנוע סביב 22 מעלות.

 

נראה שהמזגן שלי התקלקל – מה כדאי לעשות?

טכנאי נזגנים מתקין מזגן

מזגן מקולקל עלול להיות דבר מתסכל מאוד, בפרט כאשר חם מאוד בחוץ. כאשר המזגן מתקלקל, או אפילו ממשיך לפעול אך ברור כי אינו מקרר כמו שצריך, יש לבדוק היטב מדוע, ומה ניתן לעשות על מנת לתקן את התקלה. חשוב מאוד לזכור, במידה והתקלה מסובכת או אינכם מבינים בתחום, אסור לנסות לתקן את המזגן בעצמכם. מעבר לעובדה שמדובר בפעולה אשר עלולה להיות לא בטיחותית, אתם גם עלולים לגרום נזק של ממש למזגן.

ישנם מספר דברים בסיסיים אשר כדאי לעשות כאשר מזגנים מתקלקלים:

    1. כבו את המזגן – פעולה אשר נראית אולי מובן מאליו כאשר מתעוררת תקלה, אך בכל זאת – רבים מאיתנו לא עושים זאת. אנו מעדיפים מיזוג אוויר ברמה כלשהי, מאשר ללא מיזוג אוויר כלל… שימו לב, כי כאשר מתעוררת תקלה או שהמזגן אינו פועל כראוי – הדבר הנכון והכדאי לעשות הוא פשוט לכבות אותו. מעבר לכך שמדובר בעניין בטיחותי, כיבוי של המזגן יאפשר לבדוק היטב מה מקור התקלה ולתקן אותה בהתאם.
    2. בדקו את הפילטרים – כאמור, פילטרים אשר צברו אבק ולכלוכים שונים – משפיעים באופן ישיר, ולא לטובה, על פעולת מזגנים. לעתים, כאשר מזגן אינו פועל כראוי – ייתכן מאוד שמדובר בפילטרים מלוכלכים אשר חוסמים את המערכת. נסו להוציא את הפילטרים בזהירות, לנקות אותם (אפשר עם מים בלבד) ולייבש אותם היטב.
    3. קראו לאיש מקצוע – טכנאי מזגנים אמין של תדיראן, מקצועי ובעל ידע, אשר יעניק טיפול נכון תוך שהוא מוודא מה מקור התקלה. לעתים קרובות אנשים מתפתים לנסות לתקן את המזגן בעצמם, לפרק חלקים ולהבין מאיפה מגיעה התקלה.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider