✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

איך ניתן לחסוך בצריכת החשמל של המזגן הביתי שלכם – המדריך המלא

לצד ההתקדמות הטכנולוגית בתחום מיזוג האוויר והפיתוחים האחרונים שמאפשרים לנו להנות ממזגנים חסכוניים, יעילים ושקטים יותר, עולה בשנים האחרונות גם המודעות של הציבור לחיסכון בצריכת החשמל הביתית.

טכנולוגיות חכמות כמו טכנולוגית VAF של חברת תדיראן, וטכנולוגיית האינוורטר הידועה מאפשרות לנו לשלוט בצורה חכמה ויעילה יותר בבקרת מיזוג האוויר הביתית. המשמעות הכלכלית של כך עשויה להיות גדולה, ולהסתכם בחיסכון של מאות ואפילו אלפי שקלים בחשבונות החשמל.

מעבר למשמעות הכלכלית של החיסכון, הגברת המודעות לצריכת חשמל מופחתת ושימוש נכון יותר במזגנים שלנו תורמת גם למאבק למען השמירה על איכות הסביבה.

חסכון בחשמל - תדיראן

מהן הדרכים היעילות ביותר לחיסכון בצריכת החשמל?

דירוג אנרגטי: אם נשתמש במונחים מקצועיים, ייקרא הדירוג האנרגטי COP. במילים פשוטות, מדובר במדד שבודק את תפוקת הקירור (או החימום בחורף) ביחס להספק החשמלי אותו המזגן צורך בפועל. כלומר, ככל שהמדד יהיה גבוה יותר, כך גם הוא יעבוד בצורה יעילה יותר ויספק ביצועים חזקים ביחס לכמות החשמל שהוא צורך.

כמובן, שמזגנים חסכוניים ייחשבו לבעלי דירוג אנרגטי גבוה יותר. לכן, לפני קנייה של המזגן חשוב מאוד להתייחס לפרמטר החשוב הזה. כלל ברזל יהיה לקנות מזגן עם דירוג אנרגטי גבוה ככל שאפשר. שימו לב – הדירוג הגבוה ביותר יסומן באות A, בעוד הדירוג הנמוך ביותר יסומן באות G.

התאמה לצרכים האישיים: רבים מאיתנו נוטים לשכוח להתאים את המזגן לדרישות שלנו, וממהרים לקנות את המזגן החזק ביותר עם הטכנולוגיות החדישות ביותר ותפוקת הקירור הגבוהה ביותר.

למען האמת, התאמה של המזגן לצרכים הביתיים עשויה לעזור לכם לחסוך בצריכת החשמל הכוללת.
כך לדוגמא, עבור זוג צעיר שמתגורר בדירה קטנה, עדיף לבחור מזגנים חסכוניים עם תפוקות קירור מוגבלות שיתאימו לחללים הקטנים של הבית.

לעומת זאת, עבור חללים גדולים או משרדי עבודה מומלץ לרכוש מזגנים מיני מרכזיים. כך תוודאו תפוקות עבודה גבוהות, ועבודה שקטה, נקייה וללא מאמץ מיותר – כל אלו יבטיחו חיסכון מקסימלי בצריכת החשמל של המזגן שלכם.

ולסיום, על מנת לוודא בחירה של מזגנים חסכוניים מומלץ להתייעץ עם חשמלאי או עם טכנאי מזגנים לפני שאתם רוכשים את המזגן.

שליטה על הטמפרטורה: הטמפרטורה המומלצת לצורך קירור החדר עומדת על 25 מעלות. זוהי ההמלצה של מרבית הטכנאים והמומחים במקצוע. אל תמהרו להקפיא את החדר, אתם עלולים לגרום לבזבוז רב ולהוצאות חשמל מיותרות.

כמובן, שבמזגנים חדשים עם טכנולוגיות מתקדמות כמו טכנולוגית VAF או אינוורטר, בקרת מיזוג האוויר נעשית באופן ממוחשב וחכם יותר. לכן גם, מזגנים אלו נחשבים למזגנים חסכוניים יותר, והם יעזרו לכם למתן עוד יותר את הוצאות החשמל.

מחקרים מראים שכל הורדה של הטמפרטורה במעלה אחת בודדת מגדילים את צריכת החשמל הביתית בכ-5%!

מזגן חסכוני

אטמו חללים פתוחים: בריחת אוויר מהחללים שאנו מקררים או מחממים גורמת למזגן לעבוד הרבה יותר קשה ולהיכנס למצב לא חסכוני. לפני כל הפעלה של המזגן, וודאו שכל דלתות החדרים סגורות ואין זרימת אוויר נכנסת לתוך הבית.

אם מדובר במעבר לדירה חדשה, לעיתים מומלץ אף להזמין מומחה לאיטום שיתכנן עבורכם את הסביבה הנאותה ביותר שתתאים למיקום של המזגן החדש.

ניקיון ותחזוקה: תחזוקה שוטפת של המזגנים העיליים או של המזגנים המיני מרכזיים תשמור על פעולה חסכונית שלהם. וודאו כי אתם מנקים את תעלות האוורור ומתחזקים באופן שוטף את המזגן המיני מרכזי (אם יש צורך בכך מומלץ להזמין אנשי מקצוע). כמו כן, חשוב לוודא שאתם מנקים אחת לתקופה את הפילטרים.

אחת הסיבות העיקריות למזגנים לא חסכוניים הוא חסימה של תעלות האוורור. כאשר המזגנים מלוכלכים הם מתאמצים ומבזבזים יותר חשמל.

השתמשו בחלופות אחרות: בימים לא לוהטים, או בעונות המעבר אתם יכולים לחסוך בהוצאות החשמל ולהשתמש במכשירים אחרים. המאוורר הוא הפתרון הנוח והחסכוני ביותר ומתאים בתור אלטרנטיבה למזגן.

הרחיקו ממוצרי חשמל אחרים: לעיתים, הבזבוז בהוצאות החשמל מגיע ממקורות שאנו כלל לא מודעים אליהם. כך לדוגמא, מכשירי חשמל נוספים שנמצאים באותו החדר עם המזגן (קומקום חשמלי, טוסטר, מדפסת, נורות לד חזקות ועוד) פולטות חום רב ומשפיעות על הפעילות התקינה של המזגן.

באופן עקיף, הן גם הופכות את המזגן לפחות חסכוני ויעיל. השתדלו להימנע מהעמסה של מוצרי חשמל בקרבת המזגן, ואפשרו לו מרחב עבודה שקט ויעיל.

הצללה: בימי הקיץ הלוהטים חשוב מאוד להשתמש בוילונות, תריסים, וכל אמצעי הצללה אחר על מנת למנוע חדירה ישירה של קרני השמש וחימום יתר של המרחב הביתי.

כך תוכלו לוודא שהמזגן שלכם פועל באופן מבוקר וחסכוני, לא מתאמץ יתר על המידה ומבזבז חשמל וכסף לשווא.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider