✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מזגן עילי – איך הוא עובד, ואיפה הכי מומלץ להתקין אותו בבית?

ימי הקיץ הגיעו, כמו כולם – הגעתם למסקנה שישיבה מול המאוורר היא לא הפתרון שיציל אתכם מהחום הכבד. עכשיו, אחרי שקניתם את המזגן האיכותי שכל כך רציתם, אתם מתלבטים היכן למקם אותו. בדיוק בשביל זה, שכרתם איש מקצוע אמין שיודע את העבודה, אבל עוד לפני שהגיע – התלבטתם מה המקום הטוב ביותר לפיזור האוויר בחלל, כזה שינצל בצורה מקסימלית את היעילות של המזגן שלכם.

איש מקצוע איכותי יתקין לכם את המזגן בצורה מיטבית, כך שלא תצטרכו להתעסק עם תקלות חוזרות ונשנות, כאלה שיגרמו לקיץ שלכם להיות הרבה יותר חם מהרגיל. תקלות נפוצות אצל מתקינים לא מקצועיים, כמו נזילת מים או בריחת גז – יהפכו את המוצר הכי חשוב שלכם בבית בתקופה הזאת, לטרטור.

מעבר לבחירת איש מקצוע מתאים, השאלה המרכזית שעולה כאשר אנחנו רוצים להתקין מזגן היא קודם כל המיקום. לא כל איש מקצוע ימקם את המזגן באותו המקום בדיוק, אבל אדם מקצועי יידע להבחין מהו המיקום האופטימלי עבורכם כך שיעילות הקירור והחימום שלו תנוצל במלואה. הנה כמה טיפים חשובים, רגע לפני שאיש המקצוע מגיע לביתכם.

 

התקנת מזגן עילי – סוגים שונים

מזגן עילי, תפקידו למזג חלק קטן יחסית בבית, חלל מסוים, ולא את הדירה כולה (אלא אם אתם גרים בדירת חדר). הוא משווק בתפוקות שונות, לרוב בין 9,000-31,500 BTU אשר נקראים בפי העם 1-3 כ"ס, בהתאם לגודל החלל. מזגן עילי משווק בשתי תצורות. הראשונה היא כיחידה נפרדת ועצמאית והשניה היא כחלק ממערכת רב מולטי אינוורטר. הדבר נעשה עקב דרישות של הרשות המקומית, לשמור על רמת רעש מסוימת הדבר חוסך התקנת מספר יחידות חיצוניות, כך שכל המזגנים פועלים תחת מעבה אחד.

הפעולה הבסיסית של המזגן מבוססת על תהליך מעגלי. היחידה פנימית מכילה מחליף חום כאשר אנו מפעילים את המזגן, האוויר בחלל הממוזג עובר דרך מחליף החום ביחידה הפנימית וגורם לגז שעובר בתוכו לשנות את מצב הצבירה של הקרר מגז לנוזל. לכן, כשנתקרב ליחידה החיצונית נמצא כי חום נפלט ממנו. האוויר הקר שיוצא מהמזגן נוצר עקב החוק הפיזיקלי, שקובע כי נוזל מתאדה סופח חום והאוויר הבא איתו במגע מתקרר. התהליך חוזר על עצמו בזמן שהמזגן פועל. במילים אחרות: תהליך המיזוג נובע מהתאיידות הקרר בלחץ נמוך ע"י החלפת חום עם האוויר בחלל הממוזג.
כאשר מדובר במזגן עילי, הוא יפעל בטכנולוגיה fix speed / on-off או תחת הגדרה של מדחס אינוורטר. כאשר מדובר ברב מאייד, זה המכיל מספר מזגנים תחת מעבה אחד, ייתכן שהוא יפעל תחת טכנולוגיית VRF MULTI INVERTER. אמנם העלויות של מזגנים מסוג זה יקרים יותר, אך בטווח הארוך – מדובר בחיסכון משמעותי בחשמל.

 

היכן הכי טוב למקם מזגן עילי?

את היחידה הפנימית מומלץ להתקין בגובה של לא פחות משני מטר מהרצפה, אך כמה שיותר רחוק מחלונות הבית. בקיר חיצוני לבית, תותקן על קיר בטון או לבנים.
מבחינת המיקום בחדר, ככל שזה קטן יותר, היחידה תקובע סמוך לתקרה ולא פחות מ10 ס"מ מהתקרה.
בבואו של המתקין לביתכם, כמה שיקולים עומדים בפניו, כאשר הוא מחליט היכן ימוקם המזגן.
כמו למשל, מיקום שקע ההזנה, ניקוז, מרחק מהיחידה החיצונית, מתן שירות ראוי, פיזור האוויר בחלל ויניקת אוויר בצורה טובה. המתקין יחשב היכן כדאי להעביר את הצנרת מהיחידה הפנימית לחיצונית ומה ההחלטה הטובה ביותר כדי לנתב את הצנרת כך שתהיה קצרה ככל האפשר.
חשוב להדגיש: המיקום המיטבי חשוב מאוד משום שכך תוכלו לנצל את היעילות המקסימלית שלו. מיקום לא נכון, על ידי מתקין לא מוסמך ושאינו מקצועי, יכול להוביל לכך שרמת הקירור במזגן שלכם תהיה מינימלית.

 

האם יש הבדל בין התקנה בסלון לשאר חדרי הבית?

מומלץ כי בחדרי השינה מזגן עילי יותקן מעל פתח הכניסה לחדר. בדרך כלל, המיקום הזה מאפשר לא רק ניצול שטח מקסימלי של החדר אלא פיזור האוויר הקר או החם בצורה יעילה החלל. מיקום של המזגן במרכז החדר לא יהוו רק מטרד אסתטי, אלא גם ימנע מכם להשתמש בחלל הזה לצרכים שונים, (תמונה, או כל דבר אחר). במידה והכניסה לחדר הנה מבואה, סביר שההחלטה תשתנה משום שהקירור לא יהיה אופטימלי.
בחללים אחרים, כמו הסלון, המזגן יותקן באחד הקירות המרכזיים ולא מעל דלת הכניסה לבית. הסיבה לכך היא שהמטרה היא לנצל עד תום את פיזור האוויר כך שיקרר כראוי את החלל המרכזי בבית. כמו כן, מומלץ להרחיק את המזגן ככל האפשר מהחלונות בבית. מיקום המעבה מושפע רבות מהאזור סביבו. מומלץ לא להתקין אותו בשטח בו ישנה צמחיה שתחסום אותו. כמו כן, חשוב שתתאפשר נגישות קלה אליו.

בהצלחה.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider