✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מהם ההבדלים בין מזגן מיני – מרכזי למזגן מרכזי רגיל?

איזו מערכת מיזוג אויר מתאימה יותר לצרכים שלכם? מהם היתרונות והחסרונות של מזגנים מיני – מרכזיים לעומת מזגנים עיליים? ואילו פרמטרים יעזרו לנו לקבוע איזה מהמזגנים משתלם יותר עבורנו?

המדריך הבא נכתב כדי לדון ביתרונות ובחסרונות של כל אחד מסוגי המזגנים, ויעזור לכם לבחור בקלות את מערכת המיזוג הבאה לבית או למשרד.

מזגן מיני – מרכזי

מערכות מיזוג מיני – מרכזיות הפכו פופולריות מאוד בשנים האחרונות, והן משתלבות בצורה מושלמת בחללי דירות או משרדים גדולים. סדרת המזגנים המיני מרכזיים מבית תדיראן מגיעה במגוון טכנולוגיות מתקדמות, הכוללות מזגן מיני מרכזי אינוורטר יחד עם טכנולוגיות אחרות לחיסכון אנרגיה, לצד שלל עיצובים שמתאימים לכל סוגי החללים.

מדובר ביחידה פונקציונאלית מרכזית שמזרימה אויר לכל חללי הבית ומאפשרת בקרת מזג אויר מתקדמת על כל החדרים בבית. בשונה מהמזגן המרכזי הרגיל, גם המדחס וגם המאייד של המזגן המיני – מרכזי נמצאים מחוץ לסביבת המגורים הפנימית. אל היחידות המרכזיות הללו מחוברת תשתית של תעלות אוורור עם פתחים ייעודיים לכל אזורי הבית אליהם מוזרם האויר הקר או החם.

ניתן לשלוט במזג האוויר בכל אחד מהחללים באמצעות דימרים, שמאפשרים לכבות או להדליק את מערכות המיזוג רק בחלק מהחדרים.
כמו כן, למערכת המיזוג המיני – מרכזית צינור ניקוז יחיד, ויחד עם תעלות האויר, מהווים יחידה נסתרת שמשתלבת היטב בכל סוגי החללים.
המזגנים מגיעים בשלל עיצובים וגדלים, והודות לטכנולוגיית מיני מרכזי אינוורטר ניתן להנות כיום גם ממערכות מיזוג אויר חסכוניות המשלבות תפוקות קירור עוצמתיות במיוחד.

תדיראן

מזגן מרכזי רגיל

המזגן המרכזי הרגיל, או בשמו השני המזגן העילי, הוא המזגן הותיק והנפוץ ביותר מאז החלה מהפיכת מיזוג האויר העולמית. המזגן, שמותקן על גבי קיר החדר, כולל יחידה פנימית של מאייד, ויחידה חיצונית של מדחס אשר מותקנת מחוץ לחלל הפנימי.
המזגן העילי מהווה פתרון מצוין עבור קירור או חימום של חללים קטנים, והוא מגיע במגוון טכנולוגיות מתקדמות להתייעלות אנרגטית וחיסכון בחשמל.

על ההבדלים בין סוגי המזגנים

מזגנים מיני – מרכזיים ומזגנים עיליים הם המזגנים הפופולריים ביותר ברחבי העולם, ומדי שנה מיליוני ישראלים נהנים מחוויית השימוש בהם. לכל אחד מהמזגנים מאפיינים שונים ויתרונות ספציפיים על פני האחר. לכן, כדי לדעת איזו מערכת מיזוג מתאימה יותר לצרכים שלכם, חשוב להכיר את השיקולים השונים בבחירת מזגן מיני – מרכזי או עילי.

מיקום ההתקנה – המיקום של המזגן העילי מהווה יתרון מרכזי. הוא לא תופס מקום בחלל החדר, וניתן להתקין אותו בקלות על גבי הקיר במיקום הרצוי. גם הכנת התשתית ליחידה החיצונית של המדחס פשוטה יחסית. לצד אלו חשוב לציין את הגמישות במיקום ההתקנה, ואת העובדה שניתן לתחזק ולנקות את המזגן העילי בקלות יחסית.

התקנת מזגן מיני מרכזי מצריכה הכנה מוקדמת ומורכבת של תשתית הכוללת הקמת מערכת שלמה של תעלות מיזוג.
עם זאת, בימינו למרבית בנייני המגורים והמשרדים החדשים קיימת תשתית מוכנה למזגנים מיני – מרכזיים. הכנה זו כוללת גם הנמכה של הקירות, ופעמים רבות הקירות הנמוכים דווקא תורמים רבות לפן העיצובי של החלל כולו.

בנוסף, המזגן המיני מרכזי נחשב פרקטי יותר, ולכן גם מתאים לבניינים רבי קומות, בהם יש צורך במציאת פתרון מיזוג אופטימלי עקב מחסור בשטח התקנה.

גודל החלל – המזגן העילי מהווה פתרון מיזוג יעיל במיוחד לחללים קטנים או בינוניים. דגמי המזגנים העיליים נעים בדרך כלל בטווח הספקים של 1 – 4 כ"ס, והם בעלי תפוקות קירור מוגבלות.

לכן, מזגנים מרכזיים רגילים מתאימים פחות לבית מרובי חללים, או עבור משפחות גדולות אצלן נדרשת בקרת מיזוג אוויר תמידית בכל החללים.
לצד זאת, נציין שבשנים האחרונות מציעה תדיראן דגמים חדשים של מזגנים עיליים, בעלי תפוקת קירור מרשימה ודירוג אנרגטי גבוה שהופכים אותם מתאימים גם לחללים גדולים.

לרוב, התפוקות של המזגן המיני – מרכזי גבוהות יותר, והוא מיועד לקירור וחימום חללים גדולים יותר, דירות מרובות חדרים וחללי משרדים גדולים.
לצד זאת, מגיעות מערכות המיזוג המיני – מרכזיות עם שלל טכנולוגיות (דוגמת מזגן מיני מרכזי אינוורטר) שמתאימות את התפוקה של המזגן לחיסכון מקסימלי בהוצאות החשמל השוטפות.

חסכון בעלויות – בעבר, מזגנים מיני – מרכזיים נחשבו פחות חסכוניים ויעילים מבחינה אנרגטית. ברוב המקרים, תפוקת הקירור שלהם ביחס להספק החשמלי שהמערכת צרכה בפועל הייתה פחות יעילה מזו של המזגן העילי.

עם זאת, הודות לטכנולוגיות חוסכות אנרגיה מתקדמות שמשולבות במזגנים המיני – מרכזיים, כיום הם הפכו לחסכוניים הרבה יותר. טכנולוגיית האינוורטר מאפשרת לשמור על טמפרטורה ותפוקה רצויים לאורך זמן ולחסוך באנרגיה, וטכנולוגיית VAF במזגנים מיני – מרכזיים מאפשרת לשלוט בנפרד על כל אחד מחללי הבית.

גם עלות ההתקנה והכנת התשתית של המזגן המיני – מרכזי יקרה יותר בדרך כלל.
עם זאת, בשל אילוצים פרקטיים, כמו מציאת נקודת חשמל בכל אחד מהחדרים בהם מתוקנת היחידה או קידוחים מורכבים בקירות בטון, גם התקנת המזגן העילי עשויה להתייקר במקרים מסוימים.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider