✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מה יותר משתלם – מזגן עילי או מיני מרכזי?

איזה מזגן יעזור לכם לחסוך בהוצאות החשמל? מהי עלות ההתקנה של מזגנים עיליים ומיני מרכזיים? וכיצד תדעו מהו המזגן המתאים ביותר עבורכם?
בחירה של מזגן חדש לבית או למשרד עשויה להיות מבלבלת. האופציות הקיימות בשוק רבות ועמן מגיעות גם טכנולוגיות חדשניות לבקרת אקלים והפחתה בצריכת החשמל: החל ממזגנים מיני מרכזיים עם טכנולוגיות חדשניות לחיסכון באנרגיה, ועד מזגנים עיליים קלאסיים או מודרניים.

כדי לבחור את המזגן המשתלם והחסכוני ביותר עבורכם, עליכם להתייחס להיבטים כלכליים, כדוגמת עלות ההתקנה והשימוש בו, לצד היבטים פרקטיים אחרים (סביבת המגורים, מיקום הבית ועוד) שיבטיחו שהמזגן הבא שלכם יענה על כל הדרישות שהצבתם.

מזגנים עיליים ומיני – מרכזיים

לפני שנדון ביתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי המזגנים, חשוב להבין את ההבדלים העיקריים בין סוגי המזגנים השונים.
המזגן העילי (מזגן מרכזי רגיל) הוא המזגן הקלאסי שהפך לחלק בלתי נפרד מכל בית מגורים בארץ. היחידה הפנימית (מאייד) של המזגן מותקנת על גבי הקיר העליון בחלל המיועד למיזוג, והיחידה החיצונית (המדחס) שלו מותקנת מחוץ לחלל הפנימי. מזגנים עיליים מגיעים במגוון גדלים, עיצובים, תפוקות קירור וטכנולוגיות (אינוורטר, Air Care ועוד), והם נחשבים פתרון מיזוג אידיאלי לקירור / חימום של חדרים קטנים או בינוניים.

לעומת המזגן העילי, שתי היחידות (מדחס ומאייד) נמצאים מחות לחלל הפנימי, ומערכת המיזוג מזרימה את האויר לכל חללי הבית דרך מערכת של תעלות אוורור נסתרות.
מזגנים מיני – מרכזיים דורשים הכנת תשתית לתעלות האוורור והניקוז, וכן הנמכה של קירות הבית.
המזגנים העיליים והמיני – מרכזיים מבית תדיראן נחשבים לפופולריים במיוחד ומשרתים נאמנה עוד ועוד לקוחות מרוצים בכל שנה.

ציור של שלט למזגן תדיראן

איך נדע איזה מזגן יותר משתלם?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית. בחירת המזגן האידיאלי והמשתלם ביותר עבורכם תלויה במספר פרמטרים מרכזיים שיעזרו לכם להחליט: האם אתם זקוקים למערכת מיזוג מיני – מרכזית או למזגן בכל אחד מהחדרים?

חיסכון בחשמל

עד לשנים האחרונות, התשובה לכך הייתה ברורה. המזגנים העיליים הקלאסיים נחשבו חסכוניים הרבה יותר בהיבטים של צריכת חשמל. אם בעבר ההבדלים בצריכת החשמל היו משמעותיים ויכלו להסתכם גם בפערים של 20%, כיום ההבדלים אינם כה משמעותיים.
כניסתן של טכנולוגיות חדישות לחיסכון באנרגיה, הפכו את המזגנים המיני – מרכזיים למשתלמים יותר מבחינה אנרגטית. אחת מהן היא טכנולוגיות האינוורטר, שעוזרת לשמור על טמפרטורה קבועה בחדר וקובעת את התפוקה הנדרשת מהמזגן בכל רגע נתון בהתאם לטמפרטורת הסביבה, וכך חוסכת הוצאות חשמל מיותרות.
בסופו של דבר, כדי לבחור את המזגן המשתלם ביותר עבורכם חשוב לשים לב גם למדדי הביצוע שלו. הקפידו לבחור מזגן עם דירוג אנרגטי גבוה, שיבטיח לכם תפוקת קירור מקסימלית וצריכת חשמל מינימלית.

עלות הרכישה

באופן עקרוני, מזגנים מיני – מרכזיים נחשבים יקרים יותר. עם זאת, במקרים רבים נדרשת התקנה של מספר מזגנים עיליים בחללים השונים בבית, כך שההבדלים בעלות הרכישה הראשונית כבר לא יהיו כאלו משמעותיים. גם כאן חשוב לזכור שלא מדובר רק בעלות הרכישה הראשונית, אלא גם בחיסכון בצריכת החשמל שמגולם בהוצאות השנתיות השוטפות.

עלות ההתקנה

התקנה של מזגנים עיליים לרוב תהיה זולה יותר, ולרוב לא דורשת הכנה מוקדמת מורכבת מדי.
עלות ההתקנה תנוע בדרך כלל בטווח שבין 500 – 1,200 ₪, תלוי כמובן בגודל המזגן, ההספק שלו ,אילוצים בשטח שיכולים להקשות על ההתקנה של היחידה החיצונית או הפנימית, תוספת של נקודת חשמל ועוד.
התקנה הבסיסית של מזגן מיני – מרכזי תנוע בטווח שבין 4,000 – 6,000 ₪. מעבר להתקנה הבסיסית, ייתכן ותהיינה עלויות נוספות כמו הוספה של צנרת בין שתי היחידות, קדיחה בקירות, צינור ניקוז למקומות גבוהים ועוד.

סביבת המגורים

התאמה של המזגן לסביבת המגורים יכולה לחסוך גם היא הוצאות מיותרות. לבתים קטנים או כשמדובר בפתרון מיזוג לחדר / משרד בודד, עדיף לרכוש מזגן עילי.
במידה ומדובר בבניין משרדים, שטחי מסחר גדולים או עבור משפחות מרובות ילדים, מומלץ לרכוש מזגן מיני -מרכזי, שיעמוד בעומסים ותפוקות הקירור הנדרשות.
לצד זאת, מומלץ להתחשב גם בפרמטרים של כיווני אויר, הקומה בה אתם מתגוררים, מס' הנפשות בבית והאקלים באזור המגורים – כל אלו יכולים לעזור לכם לקבל החלטה נבונה יותר ולרכוש מזגן שיתאים לצרכים שלכם ויעמוד בתפוקות הנדרשות ממנו.

לסיכום

התחשבות בסך כל הפרמטרים הללו היא המפתח לבחירת מזגן חסכוני ומשתלם, שיוכל לעמוד בכל הדרישות שהצבתם.
הן מזגנים עיליים והן מזגנים מיני – מרכזיים נחשבים לפופולאריים ומשתלמים, ויוכלו לספק לכם את חווית המיזוג האידיאלית.
על מנת לוודא שבחרתם נכון, מומלץ להתייעץ עם מומחה מזגנים טרם הרכישה הסופית של המזגן הבא שלכם.

לסיום, חשוב לזכור שבזכות הטכנולוגיות המתקדמות של תדיראן, תוכלו לחסוך הוצאות חשמל משמעותיות מדי חודש. מזגנים עיליים או מיני – מרכזיים בטכנולוגית אינוורטר ו – VAF מבית תדיראן יאפשרו לכם חסכון של עד 30% בצריכת החשמל.

אלו מאפשרות לכם לשלוט על בקרת האקלים בכל חדר בנפרד, לשלוט על העוצמה שלו ולהתאים את תפוקת המזגן לחיסכון מקסימלי בהוצאות.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider