✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

כיוון מזגן בחורף – פעולה קטנה, חיסכון גדול

לפעמים, כל מה שנדרש לעשות כדי לחסוך בהוצאות חשמל יקרות במהלך חודשי החורף היא פעולה אחת קטנה של כיוון המזגן. בעוד טכנולוגיות מיזוג אויר כמו טכנולוגית האינוורטר או טכנולוגית VAF מאפשרות לנו לחסוך חשמל וכסף בצורה חכמה.

כל מה שצריך לדעת על כיוון המזגן ועל הפעולות שיעזרו לכם לחסוך בהוצאות לקראת החורף הקרב.

5 סיבות מעולות להתחדש במזגן שיקרר לכם את הקיץ

טיפים לכיוון המזגן לקראת החורף 

  • בבתים צמודי קרקע או בקומות עליונות בבתים משותפים, החללים חשופים יותר לקור – ההמלצה היא לכוון את הטמפרטורה לטווח העליון, כלומר 22 – 25 מעלות בערך. עם זאת, חשוב שלא לכוון לטמפרטורות גבוהות מדי (25-27) – ההתייקרות תהיה משמעותית.

  • דירוג אנרגטי – בעת רכישת המזגן, בחרו במזגנים עם דירוג אנרגטי כמה שיותר גבוה. הדירוג הגבוה ביותר הוא A, והוא יבטיח לכם תפוקה חימום מקסימלית במינימום הוצאות.

  • אם אתם מתגוררים באיזורים גיאוגרפיים קרים במיוחד כמו למשל: רמת הגולן, חיפה והקריות, הגליל ואפילו אילת ואיזור הערבה – בשעות הלילה הטמפרטורות עלולות לצנוח ובמקרים אלו אין צורך להדליק את המזגן. להיפך, המזגן קופא בתנאים כאלו ואינו מצליח להזרים אויר חם, כך שאתם בעצם מבזבזים חשמל וכסף לשווא.

 

בחורף, היחידה החיצונית פולטת את הקור מתוך הבית. באזורים בהם הטמפרטורה צונחת מתחת לאפס, טיפות המים שמתאיידות פוגשות אוויר קפוא ונוצר קרח.
במזגנים החדשים קיימת טכנולוגיה שמשהה את פעולת המזגן עד להפשרה הקרח. כל שעליכם לעשות הוא לחכות מספר דקות עד שהמזגן יחזור לפעולת החימום.

אם מדובר בקרח שמצטבר עקב סתימה בצינור הניקוז או בכל אחד מחלקי המאייד, והמזגן לא מתפקד לאורך זמן צריך להיעזר בשירותיו של טכנאי מזגנים.

  • הקפידו לכוון את פתחי האוורור של המזגן כלפי מטה. הנטייה של האוויר החם היא לעלות למעלה, ופעולת הכיוון הפשוטה הזו מבטיחה חימום אחיד של כל החדר.

בהקשר זה, ניקיון תדיר של הפילטרים (אחת לחודש – עד מספר חודשים) חיוני מאוד לשמירה על המזגן. הניקיון של הפילטרים מסייע במניעת חסימה של זרימת האויר – כך המזגן מתאמץ פחות ופעולתו אפקטיבית וחסכונית יותר. 

מלבד ההיבט הכלכלי, חשוב לזכור שכיוון ושימוש נכון במזגני תדיראן יסייע בשמירה עליהם לאורך זמן, וכמובן גם מונעים בזבוז כסף על הוצאות תחזוקה מיותרות או החלפה של המזגנים כל כמה שנים.

הקפידו על טמפרטורה נכונה 

השימוש במזגנים בכל בית אב גם בימי החורף נעשה פופולרי יותר ויותר. כיום, משפחות רבות זנחו את פתרונות החימום הישנים (רדיאטור, תנורי נפט, תנורי ספירלות וכן הלאה), והמזגן הוא מוצר החשמל היחיד שמשמש להם לחימום האויר בימי החורף הקרים. ואכן, המזגן נחשב לאמצעי חימום יעיל, בטוח וחסכוני במיוחד (פי 2 – 3 ממכשירי החימום האחרים). עם זאת, על מנת להפיק ממנו את המקסימום ולהבטיח צריכת חשמל מינימלית חשוב לוודא כיוון נכון של הטמפרטורה במזגן.

באופן כללי, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן בטווח שבין 18-23 מעלות. על מנת לסבר את האוזן – כל מעלה נוספת מייקרת את עלות ההפעלה בכ-5%! 

 

דגשים נוספים לחימום הבית בחורף

כיום, במזגנים רבים קיימות מספר פונקציות חכמות שמסייעות למשתמש לשלוט בקרת מיזוג האויר בצורה נוחה וחכמה:

פונקציית I Feel: החיישן החכם שמותקן בשלט של המזגן, יעזור לכם לשלוט במזגן  בצורה חכמה ולהנות מבקרת מזג אויר מושלמת. בעת השימוש בפונקציה חשוב למקם את השלט במקום נמוך יחסית. האויר החם מהמזגן עולה למעלה באופן טבעי, בעוד הטמפרטורה באזורים הנמוכים של החלל עדיין נמוכה. חיישן I Feel נועד בדיוק בשביל למנוע מקרים בהם המדחס של המזגן מפסיק לפעול, כאשר בפועל הטמפרטורה בחדר עדיין קרה. 

 

במילים אחרות, הפונקציה החכמה הזו יודעת לדגום את הטמפרטורה בחדר באופן נקודתי, ולוודא שחימום החדר מתבצע באופן אחיד ושפעולת המדחס תהיה רציפה ויעילה.

מיזוג אוטומטי: כדי להתאים את הטמפרטורה באופן מדויק יש להתחשב בגורמים שונים שמשפיעים על מזג האויר בחדא: מספר האנשים ששוהים בחלל, הטמפרטורה בחוץ, מידת האיטום של החדר וכן הלאה. פונקציית המיזוג האוטומטי נועדה בדיוק בשביל מקרים כאלו, והיא מתאימה את הטמפרטורה של המזגן בהתאם למכלול התנאים שקיימים בחדר.

טיימר: ניתן לקבוע מראש את שעות ההפעלה והכיבוי של המזגן באמצעות פעולה פשוטה אחת. כיוון של הטיימר לפני השינה, או במהלך היום יכול לסייע באופן משמעותי בחיסכון החשמל.

רכישת מזגנים חכמים שמבוססים על טכנולוגיות מתקדמות לחיסכון ויעילות מירביים, שימוש בפונקציות החכמות שמציעים השלטים של המזגנים המתקדמים, והדגשים שהזכרנו לגבי כיוון מזגן בחורף – ניתן לומר, כי אלו הם שלושת הצעדים לשימוש חכם וחסכוני יותר במזגן.


בכל אופן, ניתן להתייעץ עם יועץ המזגנים של תדיראן בעמוד הפייסבוק או בוואטסאפ העסקי.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider