✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

המדריך לאלרגני המתחיל

המדריך לאלרגני המתחיל – איך נפטרים בעונות מעבר מקרדית אבק הבית ואבקני פרחים?

קרדית אבק הבית ואבקני פרחים נמצאים בכל בית בישראל. גם אם  אין ביכולתנו להבחין בהם בעת שהם מתרוצצים ברחבי הבית, הם בהחלט נמצאים שם וגורמים לרבים מאיתנו לתגובות אלרגיות ותופעות מציקות אחרות.

למעשה, אותו יצור זעיר, ידוע בתור אחד הגורמים העיקריים להתפתחותן של תגובות אלרגיה בקרב כלל האוכלוסיה.
למרות זאת, באמצעות הקפדה על מספר כללי היגיינה בסיסיים ובעזרת שימוש נכון במזגן (כן! לא התבלבלנו) ניתן להתמודד עם הנזקים של קרדית האבק.

מהי קרדית אבק הבית? מדוע היא גורמת לנו להתעטש ולפתח אלרגיה? וכיצד ניתן להיפטר ממנה ללא מאמץ מיותר? על כל אלו במדריך שלפניכם.

בית נקי

מהי קרדית האבק?

קרדית אבק הבית, או בשמה המקוצר קרדית האבק, היא יצור זעיר מקבוצת האקריות (פרוקי- הרגליים), שגודלה אינו עולה על 0.42 מ"מ!

קרדית אבק הבית כשמה כן היא – אזורי המחיה שלהם הם בין כותלי הבית בלבד, וניתן למצוא אותה בעיקר בין מצבורי אבק, ריהוט, מזרונים, ארונות בגדים וגם בין חלקיקי האבק שמפוזרים באוויר.
התנאים האידיאלים לשגשוג שלה הם חום ולחות גבוהים, כאשר התנאים האופטימליים עבורה יהיו טמפרטורה סביב 35 מעלות ואחוזי לחות של כ- 75%.
עם זאת, אל תתפלאו אם היא תמצא בביתכם גם בעונת החורף – גם אז היא עשויה לגרום סבל ותגובות אלרגיה לכל המשפחה.

כיצד קרדית האבק משפיעה עלינו?

ובכן, לא סתם היא נקראת כך. האבק שבביתנו מורכב מאינספור חלקיקים מזעריים שהעין האנושית לא יכולה לראות. החלקיקים הללו יכולים להיות דוממים (זיהום תעשייתי, סחף של הרוח, סיבים סינטטיים ועוד), אך לא בהכרח. קרדית האבק "נהנית" משאריות אבק שכוללות תאי עור, קשקשים ושאריות שיער שנושרות מגופינו. בתנאי סביבה לחים הקרדית משגשגת, היא ניזונה מהאבק, וההפרשות שהיא מייצרת גורמות לתגובות אלרגיות, נזלת אלרגית, עיטושים, קשיי נשימה ועוד תופעות מטרידות אחרות.

אלרגיה לאבק

7 טיפים מקלים לעונת המעבר ולאלרגן המתחיל

  1. ניקיון מצעים – הקפידו להשתמש במצעים סינטטיים או מצעי כותנה, ולכבס אותם ואת הכריות מדי שבוע כדי למנוע את ההתפשטות של קרדית אבק הבית.
    מלבד זאת, מומלץ לאוורר את המצעים מדי יום, במיוחד כשמודבר בימים חמים ולחים במיוחד.
  2. שאיבת אבק – הבתים שלנו חשופים לאבק כל הזמן. הקפידו על אוורור וניקיון של הבית באופן קבוע, ועל שימוש קבוע בשואב אבק איכותי למניעת התפשטות של קרדית האבק.  שאבו אבק מהמזרונים, שטיחים, פינות הבית והרהיטים באופן תדיר.
  3. חללי אחסון – צמצמו חללי אחסון מיותרים בבית – קופסאות אחסון, ארגזי מצעים ועוד. כל אלו מושכים אליהם את קרדית אבק הבית.
  4. מזרונים – הקפידו על אוורור וניקוי של המזרונים אחת לתקופה. זו פעולה שרבים מאיתנו נוטים לא לעשות. בפועל, האוכלוסיה של קרדית האבק מתרבה בצורה אופטימלית בתוך המזרונים עליהם אנו ישנים.
  5. צעצועים – אם יש לכם ילדים קטנים, השתדלו להימנע מקנייה של צעצועים פרוותיים, או אביזרי שעשוע שעשויים פרווה או בד. הצעצועים הללו הם מקור לשגשוג של קרדית אבק הבית, ולתופעות אלרגיה בקרב הילדים שלכם.

בכל מקרה, הקפידו מדי תקופה לנקות את הצעצועים וכמובן לאחסן אותם בצורה כזו שלא יעלו אבק.

  1. היעזרו בקרני השמש – פתחו חלונות ותריסים בכל הזדמנות. פעולה זו תורמת לאוורור הבית, וגם לחדירה של השמש ולחיסול של קרדית האבק.
  2. ניקוי מסנני המזגנים – במזגנים בהם לא קיימת טכנולוגית Air Care חשובה עוד יותר ההקפדה על ניקוי שוטף של מסנני המזגן. המזגן הוא אמנם כלי יעיל לנטרול החום והלחות בבית, אך מנגד הוא גם עוזר בהפצה של קרדית האבק אל עבר כל חללי הבית.

ניקוי על בסיס חודשי של הפילטרים עוזר למנוע את הצטברות קרדית האבק וכמובן לנטרל את תופעות האלרגיה המציקות.

קל יותר להיפטר מקרדית אבק הבית עם מזגן תדיראן

טכנולוגית Air Care O2 מהווה פתרון חדשני של תדיראן אשר משמיד חיידקים ווירוסים כמו קרדית האבק ואבקני פרחים ויכול להקל עליכם במניעת האלרגיה.

הטכנולוגיה, היא בעצם מוצר קטן שיכול להיצמד לכל מזגן, ומאפשר חיטוי של האוויר והגנה מפני מזיקים שונים, ביניהם גם קרדית האבק, אבקני פרחים עצים ודשא.
מלבד נטרול מתמיד של המזיקים, מאפשרת הטכנולוגיה המתקדמת נטרול של ריחות רעים.

מזגני Air Care O2 מבוססים על טכנולוגית מי חמצן. מולקולות מי החמצן מתפזרות באוויר החדר, נצמדות לווירוסים ולחיידקים ומחסלות אותם, ובכך למעשה גורמות לטיהור האוויר שאנחנו נושמים בבית.

תוסף טכנולוגי AIR CARE O2 מתאים לכל מזגן. לקבלת פרטים נוספים>>