✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

רצפה קרה זה לא באמת, רק מרגיש כך

 

ביום חמסין האפקט של רצפה קרה הוא חוויה מרעננת לגוף. למעשה מדובר באשליה – הרצפה לא יותר קרה מהחדר. חשוב לדעת, כי מה שטוב לגוף לא בהכרח טוב לכפות הרגליים

 

רצפה קרה יכולה להיות כיף גדול כאשר אתם משתרעים עליה במלוא גופכם ביום חמסין, וחושבים לעצמכם 'איזה מזל שהרצפה יותר קרה מכל החדר'. אלא שזאת בעצם אשליה, הטמפרטורה של רצפת החדר זהה לטמפרטורת האוויר ושאר חלקי החדר. זה רק מרגיש לנו יותר קר.

אין לנו כוונה להתווכח עם רגשות, לא של קור ולא של חום, ואם להשתרע על הרצפה עושה לכם נעים בגוף ומקל על השרב, תיהנו. אבל את האמת כדאי וחשוב לדעת, כי לתחושות הקור מן הרצפה, במיוחד בכפות הרגליים, יש משמעויות רבות.

רצפה קרה – האפקט של הולכת חום

ראשית, אין להתבלבל. הרצפה יכולה להיות קרה ואפילו קרה מאוד, תלוי בעוצמת המזגן. אבל, כפי שנאמר, היא לא קרה יותר או פחות.כאשר עור הגוף שלנו נוגע ברצפה מתקיימת הולכת חום.

כאשר טמפרטורת הרצפה נמוכה מטמפרטורת העור, תהיה הולכת חום מצטברת מהגוף אל הרצפה ואנחנו נחווה תחושת קור.

גם בין האוויר הממוזג בחדר לבין הגוף מתקיימת הולכת חום, אך היא איטית יותר ולכן האפקט שלה שונה.

גרביים – ועוד כמה דברים שחשוב לזכור

אם הולכים יחפים בחלל ממוזג, האפקט שמשמח אותנו בהשתרעות חד פעמית פחות מלהיב. התחושה המתמדת של רגליים קרות אינה נעימה, והיא עלולה אף להוביל לתופעות של הצטננות, שהן טבעיות לגוף בתחושת קור. גרביים נוחות יעשו את ההבדל.

בעת שהות ממושכת בחלל ממוזג, כגון במשרד לאורך יום עבודה, רצוי לנעול סנדלים וגרביים (כן, כן). זה לא האפקט של רצפה קרה שמשפיע, ודאי לא במשרד עם שטיחים, אלא השהייה הרציפה ללא תנועה בחדר ממוזג. רבים מחזיקים במשרד נעליים נוחות באופן קבוע.

בקרב נשים התופעה של רגליים קרות עשויה להעיד על נעליים לוחצות שמאטות את זרימת הדם, או על מחסור בברזל.

אצל אנשים שלוקים בסוכרת, לחץ דם גבוה, בעיות בבלוטת התריס, אנמיה ועוד – לתופעה של רצפה קרה (רגליים קרות) יש קשר למצב הרפואי. לפעמים רצפה קרה היא סימן שצריך לבדוק דברים.

רוצים לדעת למה לנשים אין נוחות אקלימית? לחצו כאן

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider