✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מדריך קניה – תפוקת חימום ויעילות חימום של מזגנים

קניית מזגן היא צעד משמעותי למשפחה. מעבר להוצאה הראשונית שעשויה להיות לא נמוכה, מדובר במכשיר חשמלי שעובד שעות ארוכות, בקיץ וגם בחורף, ולכן הוא אחד מצרכני האנרגיה המרכזיים בבית ומשפיע באופן משמעותי על חשבון החשמל יחד עם זאת עדיין הוא נחשב למכשיר החימום הבטיחותי והחסכוני ביותר.

עולם המזגנים עשה קפיצת דרך טכנולוגית מרשימה בשנים האחרונות והמזגנים כיום משוכללים יותר, יעילים יותר, חסכוניים יותר וגם אלגנטיים יותר.

כאשר קונים מזגן חדש מומלץ להיעזר ביועץ מקצועי מטעם החברה על מנת להתאים באופן המדויק ביותר את המזגן לצרכי הבית. שני שיקולים חשובים בבחירת מזגן, במיוחד כשמדובר על קניית מזגן בחורף, הם תפוקת החימום ויעילות החימום של המזגן.

תפוקת החימום (תפוקת המזגן)

תפוקת החימום היא כמות האנרגיה שניתן להפיק מהמזגן לצורך חימום האוויר בחדר, והיא נמדדת ביחידות הנקראות Btu לשעה (Btu/h).

חשוב לדעת את תפוקת החימום כשקונים מזגן על מנת להתאים אותו לחדר בו מתקינים אותו.

אם רוצים לחמם חדר גדול, חשוב שתפוקת החימום של המזגן המותקן בו תהיה מותאמת בדיוק לגודל החדר אחרת תמצאו את עצמכם עם מזגן שפועל ללא הפסקה, חדר שנשאר קר וחשבון חשמל גבוה.

מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ מיזוג מקצועי שיש עליו המלצות על מנת שהתאמת המזגן לחדר תהיה הטובה ביותר.

כך גם לחדרי שינה וחדרים קטנים, יש לבחור מזגן בעל תפוקת חימום מתאימה (לא גבוהה ולא נמוכה מידי), וזאת על מנת להימנע ממחזורי חימום קצרים מידי שיגרמו לשינויי טמפרטורה תכופים בחדר ובלאי מואץ של המזגן.

נתונים נוספים המשפיעים על בחירת מזגן בעל תפוקת חימום גבוהה או נמוכה, מלבד גודל החלל שהוא הנתון העיקרי, יכולים לכלול את המיקום הגאוגרפי (אזור חם או קר באופן קיצוני מקומות גבוהים לדוגמה: רמת הגולן, ירושליים וכו'), מיקום הדירה בבניין (קומה אמצעית, דירת קרקע או גג) , מספר הקירות החיצוניים וכיוונם, סוג הבלוקים ורמת הבידוד, מספר החלונות וסוג החלונות, מידת החשיפה לשמש ישירה, מספר הנפשות בבית, קיומם של מכשירים אחרים הפולטים חום בבית ועוד.

יעילות החימום

מקדם יעילות החימום, כך לפי אתר חברת החשמל, מציין את היחס בין כמות האנרגיה התרמית המתקבלת מהמכשיר לצורך חימום לבין כמות האנרגיה החשמלית הנדרשת להפעלתו, והוא נמדד ביחידות COP.

מקדם חימום גבוה יותר מציין מכשיר חשמלי יעיל יותר. לדוגמה, מקדם יעילות החימום של תנורים חשמליים הוא בסביבות 1, בעוד שמקדם יעילות החימום של מזגנים נע בין, (3.5 – 3.8 ) בהתאם לסוג וגודל המזגן ולתנאי הסביבה בה הוא פועל. מכאן שמזגן הוא מכשיר לחימום יעיל בהרבה מתנור חימום.

כיום חייב כל מזגן לשאת תווית אנרגיה שמעידה על יעילות צריכת החשמל שלו. דירוג היעילות מבוטא באותיות A עד G, כאשר A היא הדרגה החסכונית ביותר.

נתון נוסף שמופיע בתווית הוא מקדם יעילות בחימום ובקירור (COP) שהוא היחס בין תפוקת המזגן לצריכת החשמל שלו. ככל שמקדם היעילות גבוה יותר המזגן חסכוני יותר בצריכת החשמל. היחס COP מופיע כערך נפרד וגם מגולם בנתון דירוג היעילות.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider