✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מונחים חשובים בבחירת מזגן

תפוקה

הספק המזגן ליחידת זמן. תפוקת המזגן מאפשרת לנו לחשב את יכולת המזגן בקירור ובחימום האזור. להתאמת המזגן למבנה, אנו מחשבים את עומס החום המקסימלי ובהתאם, בוחרים את המזגן שיספק את התפוקה הנדרשת. תפוקה נמדדת ביחידות של BTU/h (יחידות בריטיות) או kW (יחידות מטריות). אין למדוד תפוקה בכ"ס, כפי שנהוג בפי כולנו.

 

ספיקת אוויר

ספיקת האוויר מציגה לנו את נפח האוויר שעובר דרך המזגן ליחידת זמן. ספיקת אוויר נמדדת ביחידות בריטיות (CFM – Ft3/min) או ביחידות מטריות (M3/hr). ספיקת האווירחשובה על מנת לקרר את נפח החדר היטב. מספר החלפות בשעה נחשב ע"י ספיקת האוויר בשעה חלקי נפח החדר. כלל אצבע יש לוודא כי מספר החלפות האוויר בחדר תהיה כ 10 החלפות בשעה על מנת לקבל קירור אידיאלי.

 

צריכת חשמל

צריכת החשמל נמדדת ביחידות של kw/hr (קילו וואט לשעה). צריכת החשמל המצויינת בכל הקטלוגים היא צריכת החשמל המקסימלית של המזגן. נציין כי במידה ומהירות המפוח (FAN) נמוכה או שהטמפרטורה הרצוייה שווה או גבוהה מטמפרטורת החדר, צריכת החשמל תקטן.

 

כוח סוס

יחידת מידה להספק השגורה בפי הכל, אך אינה מתאימה להגדרת תפוקת מיזוג. כוח סוס מוגדר כ- 746W בקירוב.

 

C.O.P

מקדם יעילות (ביצוע) של המזגן, מציג את היחס בין תפוקת המזגן לצריכת החשמל שלו. ככל שהמקדם גבוה יותר יעילות המזגן גדולה יותר. מזגני תדיראן ידועים ב- C.O.P גבוה, במיוחד בחימום.

 

גריעת לחות

פעולת המזגן גורעת (מייבשת) לחות מן האוויר, זאת מאחר ואדי המים באוויר מתעבים על סוללת הקירור. גריעת הלחות נמדדת ביחידות של ליטר לשעה (Lit/hr). הלחות הנגרעת נאספת את בריכת ניקוז הנמצאת במזגן, באמצעות צינור ניקוז.

 

אורך צנרת מקסימלי בין יחידות

לכל מזגן מוגדר אורך צנרת מקסימלי בין היחידה הפנימית (מאדה) ליחידה החיצונית (מעבה). הגבלה על אורך הצנרת נובעת משיקולי אנרגיה ויכולת המדחס. נדגיש כי, קיים אובדן של כ 0.5% תפוקה עבור כל מטר צנרת מעבר לששה מטרים ראשונים. הוספת צנרת דורשת הוספת גז ושמן, על-פי הוראות תדיראן.

 

רב-מאדה

אופציה הקיימת במזגנים העיליים, אשר מאפשרת לקרר מספר חדרים ע"י יחידה פנימית עצמאית לכל חדר, עם יחידה חיצונית אחת משותפת. כלומר, לכאורה שני מזגנים אך יחידה חיצונית אחת.

 

דו-מזגן

אופצייה הקיימת במזגנים הרצפתיים, המאפשרת מיזוג שני חדרים בעלי קיר משותף, ע"י פיזור אוויר דרך גב המזגן אל החדר הנמצא מעבר לקיר , עליו מורכבת היחידה הפנימית.

 

SMART REMOTE

מערכת בקרה לניהול מזגני אוויר מפוצלים, המאפשרת פיקוד ובקרה על כלל מערך המזגנים בארגון או באתר. המערכת מאפשרת ניהול כלל המזגנים בארגון בהתאם לצרכים ולתנאי הסביבה, באופן התורם לחיסכון באנרגיה, ולהארכת חיי המזגנים.

כל המזגנים באתר מחוברים למחשב בקרה מרכזי, ניתן לקרוא נתונים של כל מזגן בנפרד, ולנהל את כלל המזגנים באתר, בחלוקה לקבוצות, בודדים או כל שילוב אחר, לפי צרכי המשתמש.

המערכת פועלת בהתאם לתקני תקשורת מקובלים ונתמכת בתוכנה ייחודית לשליטה במערכת ממחשב אישי, וכן תמיכה במספר רב של מזגנים – עד 1024 מזגנים ליחידת בקרה אחת.

 

SET-POINT

הטמפרטורה הרצוייה למשתמש באזור ההמוזג. הטמפרטורה שנקבעה ע"י המשתמש מועברת לפיקוד המזגן ובהתאם, הפיקוד מפסיק ומפעיל את המדחס ובכך משתנה גם מהירות המפוח (FAN). הפיקוד מקבל את טמפרטורת החדר ופועל בהתאם ל- Set-Point.

 

DE-ICER

מערכת המונעת קפיאת הסוללה החיצונית (המעבה) בתקופת החורף. כאשר המערכת מזהה כי, טמפרטורת סוללת היחידה החיצונית מתקרבת לטמפרטורת קיפאון מתבצעת פעולת הפשרת הסוללה ע"י הפסקת עבודת היחידה הפנימית, למשך כ-10 דקות והיפוך כיוון משאבת החום (Heat Pump) על מנת להעביר את הגז היוצא מן המדחס אל הסוללה הקפואה וכך להפשירה.

 

משאבת חום – (HEAT PUMP)

מערכת המאפשרת שינוי פעולת המזגן מקירור לחימום ע"י הפיכת כיוון זרימת הגז במעגל הקירור.

 

פיקוד כפול (דואלי)

ברוב מזגני תדיראן קיימת אפשרות לפיקוד כפול. פיקוד זה מאפשר הפעלת המזגן, על כל תכונותיו, הן מלוח הפיקוד הנמצא על גוף המזגן, והן מהשלט רחוק.

 

מדחס (מזגן רגיל)

בטכנולוגית המיזוג הרגילה, למדחס יש מהירות (תפוקה) קבועה: או שהוא פועל ב- 100% הספק או שהוא מפסיק לחלוטין 0%. כך המזגן עובד לסירוגין ובקיצוניות: פועל-מפסיק , פועל – מפסיק.

 

מדחס האינוורטר

בטכנולוגיית האינוורטר המדחס מתנהג אחרת. הוא בעל מהירות משתנה. הוא מסוגל לשנות את פעולתו לפי הצורך (בכל טווח שבין 0% ל-100%) בנוסף, המדחס יודע לקבוע את התפוקה הדרושה ובכך מאפשר חיסכון משמעותי בצריכת החשמל.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider