✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מזגן אינוורטר – כיצד זה עובד?

מזגן זול או חיסכון בחשמל?

 

האם כדאי לקנות מזגן חסכוני או זול? במשך שנים, הייתה זו אחת מן ההתלבטויות המרכזיות של רבים מאיתנו לפני כל רכישה של מזגן חדש. עם זאת, מאז כניסתה של טכנולוגיית אינוורטר לשוק מיזוג האוויר בארץ השתנו כללי המשחק באופן דרמטי. טכנולוגיית אינוורטר, המבוססת על פטנט ייחודי ומתקדם לשליטה בתפוקת המזגן, הציבה את מזגן האינוורטר בראש סדר העדיפויות של הצרכן הישראלי.

במקום לחפש מזגנים פשוטים בעלות השקעה ראשונית זולה, רבים בוחרים לעבור למזגני אינוורטר ולהנות מחיסכון משמעותי בצריכת החשמל, פעולה שקטה ויעילה, עמידות לשנים ואיכות חיים משודרגת.

אנשים רבים מחפשים מזגן זול, אך במקרים מסוימים עדיף לרכוש מזגן חסכוני אשר ייספק לנו הרבה חיסכון בחשמל.
למי זה מתאים וכיצד טכנלוגיית אינוורטר עובדת? האם יש מזגן מיני מרכזי או מזגן עילי עם אינוורטר?

טכנולוגיית אינורטר

טכנולוגיית אינוורטר

 

כל מזגן אינוורטר מבוסס על טכנולוגיה חדשנית במהלכה מומר זרם החילופין במזגן (AC) לזרם ישיר (DC). "אינוורטר" (באנגלית פירושו ממיר) נחשב כיום לפתרון המיזוג החסכוני והיעיל ביותר.

על מנת להבין כיצד מוטמעת הטכנולוגיה במזגני תדיראן, יש להבין את ההבדלים בין שני סוגי מזגניםמזגני "On/Off" רגילים לעומת מזגני אינוורטר.

ליתר דיוק, עלינו להבדיל בין פעולת המדחס במזגן רגיל ופעולתו במזגן אינוורטר. המדחס נמצא בליבה של מערכת המיזוג, ותפקידו הוא לווסת את מהירות הפעולה של המזגן ובהתאם גם את התפוקה שלו. למעשה, המדחס הוא המנוע המסתובב, והוא משפיע על פרמטרים חשובים נוספים כמו צריכת החשמל ויעילות הקירור או החימום

מדחס אינוורטר

מדחסי אינוורטר מבוססים על טכנולוגיה שונה בתכלית מזו של מזגן רגיל. המדחס הוא בעל מהירות רציפה ומשתנה, ומסוגל לשנות את פעולתו (מהירות הסיבוב) בהתאם לצורך ולטמפרטורת הסביבה. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת לקבוע את התפוקה הנדרשת בחדר על מנת לשמור על טמפרטורה קבועה לאורך זמן.

לדוגמא, מזגן אינוורטר מסוגל לעבור באופן אוטומטי במצבים של עומסי חום משתניםמזגן אינוורטר בתפוקה של 5 "כוח סוס" יודע להתנהג כמו מזגן של 1 "כוח סוס" כשיידרש לכך. היכולות הללו מאפשרות למשתמש לחסוך כמויות אדירות של אנרגיה וחשמל, וכן לשמור על טמפרטורה מבוקרת, קבועה ונעימה לאורך זמן.

למעשה, מזגן אינוורטר עשויה להוביל לחיסכון של עד 40% בתצרוכת החשמל!
מאחורי טכנולוגיית האינוורטר עומדת כמובן גם טכנולוגיית בקרת אקלים מתקדמת. מערכת הבקרה של המדחס היא "המוח" הנושם של כל מזגן אינוורטר, והיא אחראית לתיאום בין רכיבי המזגן השונים, מזג האויר ודרישות המשתמש.

כמו כן, מזגן האינוורטר יודע, באופן אוטומטי, להתאים את התפוקה שלו לעומס החום המשתנה בחדר ובכך נשיג חיסכון משמעותי בחשמל ויעילות אנרגטית גבוהה יותר מאשר מזגן רגיל.

מדחס רגיל

בטכנולוגיית המיזוג הרגילה, למדחס יש מהירות קבועה, ובהתאם לכך גם תפוקה קבועה. במילים אחרות, או שהמזגן פועל ב– 100% הספק או שהוא מפסיק לחלוטין, כלומר פועל ב– 0% תפוקה.

למעשה, המזגן עובד לסירוגין בקיצוניות: פועלמפסיקפועלמפסיק, או לחילופין: קרחםקרחם (ראה איור), ולכן טכנולוגיה זו נקראת גם בשם "On/Off".

החסרון העיקרי של המדחס הרגיל הוא שלא קיימת התאמה בין תפוקת הקירור או החימום של המזגן לבין פעולת המדחס. המנוע ממשיך לעבוד (במאמץ מקסימלי) כל זמן שהוא צריך להגיע לטמפרטורה הנדרשת (אותה קובע המשתמש), ולאחר מכן מפסיק את פעולתו וחוזר חלילה. החזרתיות הזו גורמת לאיבודי אנרגיה ולצריכה מוגברת של חשמל.

מתי משתלם לקנות מזגן אינוורטר?

מזגני אינוורטר מגיעים במגוון דגמים וסוגים. בין היתר, קיימים מזגני עילית בטכנולוגית אינוורטר, מזגני אינוורטר מיני מרכזיים, מזגני אינוורטר בטכנולוגיות טיהור אוויר (Air Care O2) וכן הלאה.

למרות היותו מזגן חסכוני, עלות מזגן אינוורטר יקרה מזו של מזגן רגיל, ולכן מומלץ לרכוש אותו לבתים בהם מופעל מיזוג אוויר למשך שעות רבות ביום ובלילה ("משתמשים כבדים"), שם יחסוך מזגן האינוורטר כ– 40% מצריכת החשמל.

קחו בחשבון שבתוך כ– 3 שנים החסכון בחשמל יכסה לכם את ההפרש בעלויות
כך תוכלו להנות מפעולה שקטה וחסכונית, ומינימום תחזוקה לאורך שנים.

לעומת זאת, לבתים בהם מופעל המזגן בעיקר במצבים קיצוניים (בעומס חום מלא), מומלץ לקנות מזגן רגיל בדירוג A, הוא הדירוג האנרגטי הגבוה והמומלץ ביותר.

חוסכים מראש ולא אחר כךעל היתרונות של מזגן אינוורטר

חיסכון בחשמללמרות שמזגני תדיראן בטכנולוגית אינוורטר יקרים מעט ביחס למזגן הרגיל, מדובר בהשקעה משתלמת לאורך זמן. ברוב המכריע של המקרים, טכנולוגית אינוורטר מאפשרת להחזיר את ההשקעה הראשונית בקניית המזגן כבר לאחר מספר שנים.

אמינותמזגני אינוורטר ידועים באמינות והעמידות שלהם. העובדה שהמדחס עובד באופן רציף ומחושב מונעת שחיקה מוגברת ותקלות של המזגן. בעזרת תחזוקה מינימלית והקפדה על הניקיון של המזגן, תוכלו להנות מכל היתרונות של מזגני אינוורטר לאורך שנים.

בקרת אקלים מתקדמתיותר לא תרגישו שינויי חום או קור קיצוניים. מזגן אינוורטר נועד כדי להבטיח בקרת אקלים מתקדמת תוך שמירה על יעילות מרשימה. הודות ליתרונות הללו תוכלו להרגיש נעים באופן קבוע ולהנות מטמפרטורה קבועה ומחוויית משתמש מושלמת.

למבחר מזגני אינוורטרלחצו כאן לכל הדגמים

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider