✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מתקין מזגנים – הדרך הבטוחה לבחור במתקין מזגנים מיומן

המדריך לבחירת מתקין מזגנים מיומן ומקצועי!

נכון לשנת 2019, מזגן לא מוגדר כמותרות אלא מוצר צריכה בסיסי שיש להתקין בכל בית אב. סביר שגם אתם מכירים את התחושה, שביום הכי חם בשנה המזגן מפסיק לפזר אוויר קר בחלל הבית ומשאיר אתכם לטפטף את טיפות הזיעה שלכם לכל עבר, מה שמכניס אתכם לסיר לחץ ולחפש אחרי הטכנאי הראשון שמוכן להגיע ולגאול אתכם מהייסורים.

התקלות שעלולות להתרחש במזגן הן רבות ומגוונות ובין היתר נזילות, בריחת גז, בעיות חשמל ועוד.

מרבית מהתקלות מתגלות בשל התקנה לקויה של המזגן ועל כן עוד לפני שאתם מזמינים מתקין מזגנים, חשוב להשקיע מחשבה בבעל המקצוע שיגיע להתקין את המזגן בביתכם ולבחור אותו בקפידה יתרה.

כך תבחרו מתקין מזגנים

על פי הסטטיסטיקה, כ- 50 אחוז מהתקלות שנגרמות בשל התקנה לקויה. התקנות לא מקצועיות יכולות לגרום לתקלות שמצריכות ביקור טכנאי מזגנים, אך במקרים קיצוניים יותר, עלולות התקלות לגרום למקרים בלתי הפיכים ומסוכנים לנפש ולרכוש ובין היתר התלקחות שמובילה לשריפה וכיוצא בזאת.

תחום טכנאי המזגנים הוא אומנם תחום פרוץ, בו מסתובבים ומציעים את שרותיהם בעלי מקצוע רבים, חלקם בעלי הכשרה מתאימים ואילו אחרים לא השכילו לרכוש את ההסמכה הרצויה ובכך הם מסכנים את בעלי הבתים, לא רק בהוצאות כספיות עבור תיקונים, אלא גם בנפש.

בישראל יש כ- 5000 מתקינים אך רק כ- 2500 לכל היותר הם מתקינים מנוסים שעברו את הקורסים המתבקשים.

 

על מנת לבחור במתקין הטוב ביותר, קיבצנו עבורכם מספר טיפים משמעותיים, היעזרו בהם בעת הצורך:

 

  • בררו בחברה דרכה אתם רוכשים את המזגן אם יש להם מתקינים מטעמם ואם לא, האם יש להם רשימה של מתקינים מנוסים ומוכשרים בתחום. לאחר שתקבלו את רשימת המתקינים שעברו הכשרה, בררו ובחנו את הצעות המחיר. קחו בחשבון שאף חברה גדולה ובעלת שם, לא תמליץ על מתקינים לא מנוסים ו/או בעלי הכשרה ועל כן אתם יכולים לסמוך על ההמלצה באחוזים גבוהים.

 

  • המלצות ממכרים וקולגות – אופציה נוספת היא לקבל המלצת ממכרים ו/או קולגות שנעזרו לא מכבר בשרות של מתקין שמשרותיו הם נשארו מרוצים. אם אין לכם חברים שביצעו התקנת מזגן לאחרונה, פנו אל הרשתות החברתיות וקבלו את ההמלצה מחוכמת ההמונים. על פי רוב המלצות אלו נטולות אינטרסים שיווקיים, כך שאתם יכולים לסמוך עליהם .

 

  • בדיקת הטכנאי במנועי החיפוש וגוגל בראשם – גם לאחר שקיבלתם את שם הטכנאי (מחברים/חברת המזגנים ועוד), חשוב לברר אודותיו בעצמכם איך? הכניסו את שם המתקין שקיבלתם אל תיבת החיפוש של מנוע החיפוש וקראו את התוצאות שנחשפות לעינכם. פעמים רבות תחשפו אל תוצאות חיוביות אך גם שלישיות ועל כן חשוב לקרוא את ההמלצות ואת חוות הדעת שנרשמו ברשת.

 

  • מתכננים להתקין מזגן מיני מרכזי או מזגן עילי באחד החדרים? בדקו בקפידה את המתקין שמגיע לביתכם ובמידה וצריך לבצע עבודות חשמל בסמוך להתקנה, וודאו כי למתקין יש תעודת חשמלאי מוסמך. במידה ואין לו תעודה כנדרש, חשוב שיביא עימו חשמלאי מוסמך.

 

  • בדקו, שמתקין המזגן מחזיק ברישיון לעבוד עם גז וברישיון לעבוד בגובה וכמובן שחשוב להקפיד על תשלום כנגד קבלה ותעודת אחריות. מתקין שמבצע עבודות התקנה מבלי שיש בידיו תעודה מתאימה, עובר עבירה פלילית – שימו לב שהלכה למעשה אין מי שיאכוף את העברות הללו ועל כן בדקו אתם כי הוא נושא בתעודות הרצויות אחרת אל תעבדו איתו.

 

  • ביטוחים – חשוב מאוד לוודא כי לבעל המקצוע יש ביטוח המכסה על תקלות בין היתר עתידיות. היה ולטכנאי אכן יש ביטוח, אתם יכולים להסיק מכך שהוא איכותי משום שחברת הביטוח לא תסכים לבטח טכנאי מזגנים ללא ידע בסיסי לביצוע העבודה. ביטוח עתידי הוא ביטוח שיכסה את עבודתו הלקויה של המתקין גם לאחר זמן מה – חשוב לזכור ולהבין כי מרבית מהתקלות לא נחשפות באופן מידי, אלא לאחר זמן מה ועל כן לביטוח העתידי (ביטוח אחריות מקצועית) חשיבות רבה.

 

  • תעודת אחריות – לעולם אל תעבדו עם מתקין שלא מעניק לכם תעודת אחריות עבור עבודתו. מתקינים מנוסים ומיומנים לוקחים אחריות על עבודתם – תעודת אחריות היא הכרח במהלך העבודה. קחו בחשבון שקיימת תעודת אחריות עבור המזגן ותעודת אחריות עבור ההתקנה ואין להתייחס אליהן כאחריות אחת.

 

אין זה משנה אם אתם מתקינים מזגן מפוצל או מזגן בודד, חשוב שתבחרו לעצמכם את המתקין המוביל בתחומו, זה שמחזיק בידע הנדרש, בהכשרה המתבקשת ובניסיון המתבקש, אחרת אל תעשו איתו עסקים. אין ספק כי אחריות למזגן תדיראן (כמו גם לכל מזגן של כל חברה שהיא) הוא עניין שבשגרה, אך האם גם עבור מזגן שהתקלקל כתוצאה מהתקנה לקויה תקבלו את האחריות המתבקשת? לא בטוח.

על מנת שלא תיקלעו לסיטואציה בה אתם משלמים עבור טעויות של המתקין, בררו לא רק שהוא יודע מה הוא עושה והוא אכן מוסמך, אלא שהוא מחזיק בביטוחים הנכונים כך שאם תזדקקו לתיקון כתוצאה מהתקנה לקויה, יהיה מי שישלם על הנזק.

 

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider