✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

כמה עולה התקנת מזגן

רכשתם מזגן חדש ואתם מעוניינים להתקין אותו בביתכם? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם אודות עלויות ההתקנה.

התקנת מזגנים הינה פעולה מקצועית אשר נדרשת לכל סוגי המזגנים, כאשר אופי פעולת ההתקנה נקבע בהתאם לסוג המזגן אותו רכשתם. פעולת ההתקנה מוצעת לכם גם על ידי חברות המזגנים השונות העוסקות בשיווק מזגנים וגם על ידי מתקינים פרטיים, כאשר ברוב המקרים, עוד בשלב רכישת המזגן, תקבלו הצעת מחיר להתקנת המזגן על ידי מתקין מזגנים פרטי. אנו ממליצים לכם לקיים הליך השוואתי בין מספר מתקינים פרטיים הפועלים בתחום, וזאת על מנת לבחון את כדאיות ההצעה אותה קיבלתם מחברת המזגנים.

 

מתקין מזגנים

עלויות ההתקנה – מה חשוב לדעת?

העלות הכספית של התקנת מזגנים הינה פועל יוצא של סוג המזגן וגודלו, כאשר המחיר הסופי להתקנת המזגן יכול להיקבע אך ורק על ידי מתקין מזגנים המבקר בביתכם וזאת לנוכח תוספות מחיר שונות העלולות להיות נלוות למחיר הבסיסי של התקנת מזגנים. ברוב המקרים, המחיר הבסיסי כולל בתוכו עד 2 מטר צנרת הנדרשת להתקנה, כאשר בין היתר התוספות העלולות לייקר את המחיר המוצע לכם ניתן למצוא: קידוחים בקירות בטון, צורך בצנרת העולה על 2 מטרים, התקנת מעבים בקומות גבוהות (בהתאם למורכבות ההתקנה) וגורמים נוספים העלולים לייקר את עלויות ההתקנה.

עלויות התקנה – טווח מחירים ממוצע

כפי שציינו לעיל, עלויות ההתקנה הן פועל יוצא של סוג וגודל המזגן, כאשר לכל גודל מזגן קיים טווח מחירים ממוצע על פי המפורט להלן:

    • עלות התקנה של מזגן 1 כ"ס עד מזגן 3.5 כ"ס נעה בין 600 ל- 1,200 שקלים, כאשר העלות הנמוכה יותר מתייחסת לדגם כזה או אחר של מזגן עילי 1 כ"ס ואילו העלות הגבוהה יותר מתייחסת למזגן עילי 3.5 כ"ס.
    • עלות התקנה של מזגן אינוורטר בהספק כוח העולה על 3.5 כ"ס נעה בין 1,200 ל-1,500 שקלים.
    • עלות התקנה של מזגן מיני מרכזי נעה בין 4,000 ל-6,000 שקלים, כאשר עלות ההתקנה הבסיסית במקרים אלו כוללת: עד 3 מטר צנרת, עד 4 פתחי אספקה, עד 8 מטר של תעלה שרשורית, פתח אוויר חוזר הכולל גריל דקורטיבי, מרכזיית חלוקה לתעלות ותושבת למעבה.

עלות ההתקנה של מזגן מפוצל ו/או מזגן מרכזי המיועד לשטחים גדולים יותר כגון מבני מסחר ותעשייה, הינם בעלות גבוהה יותר.

עלויות נלוות להתקנת מזגנים

במקרים בהם המרחק בין היח' החיצונית והמאייד גדול מ-2 מטרים, תדרשו לתוספת צנרת בעלויות משתנות בהתאם להספק. מטר צנרת המיועד למזגנים עד 13,500 BTU הינו בעלות של 70 עד 100 ₪ ואילו מטר צנרת המיועד למזגנים עד 31,500 BTU הינו בין 80 ל-120 ₪ וזאת בהתאם לעובי הצנרת. עלויות נוספות העלולות להיות נלוות לפעולת התקנה מקצועית של מזגנים כוללות:

  • הוספה של נקודת חשמל רגילה בעלות ממוצעת של 300 עד 400 ₪ (ייעשה ע"י חשמלאי מוסמך בלבד)
  • קידוח בקירות בטון במקרים בהם נדרש להעביר את הצנרת דרך קיר בטון ולא קיר בלוקים – עלות ממוצע של 100-200 ₪ (חשוב לציין שחלק מהמתקינים אינם גובים תוספת עבור הקידוח).
  • תוספת תשלום עבור צינור ניקוז למים מקומות גבוהות – התקנת מזגנים בקומות גבוהות מחייבת לעיתים תוספת תשלום עבור כל מטר של צינור ניקוז בעלות של 10-20 ₪ לכל מטר.
  • הסתרת צנרת ב-PVC – במקרים בהם נדרש להצניע את הצנרת בתוך הבית ו/או מחוץ לבית, תדרשו לתוספת תשלום עבור התקנת PVC לצרכי הסתרתה בעלות ממוצר של 25 עד 35 ₪ למטר.

התקנת מזגנים – מדוע אסור לכם להתפשר על שירות חובבני?

התקנה לא מקצועית של מזגנים עלולה להשפיע בצורה ניכרת על יכולות העבודה של המזגן, וזאת לצד תקלות חוזרות ונשנות העלולות להתרחש על רקע ההתקנה הלקויה. התקלות הנפוצות ביותר הנלוות לפעולת התקנה לא מקצועית של מזגנים הן: נזילת מים בתוך הבית ובריחת גז או קרור/חימום לקויים בנוסף, התקנת מזגנים באופן לקוי או שגוי עלולה להוביל לגרימת נזק בלתי הפיך למבנה הדירה וזאת במקרים של קצר חשמלי אשר יגרום לשריפה

כיצד תוכלו להבטיח לעצמכם התקנה מקצועית של המזגן?

על מנת להימנע מהנזקים המופיעים לעיל, ובכדי להבטיח לעצמכם התקנה מקצועית של המזגן, אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיו של מתקין מזגנים מקצועי בעל נסיון מוכח, מומלץ בנוסף לשאול אותו על התקנות דומות שביצע באתרים זהים לשלכם כמו כן, אנו ממליצים לכם לדרוש ממתקין המזגנים אחריות בכתב לתקופה של שלוש עד חמש שנים.

האחריות על ההתקנה כוללת בין היתר אחריות על בריחת גז, נזילות מים וכל בעיה אחרת הקשורה לפיזור האויר באופן שווה בשטח הממוזג, לצנרת ו/או לחיבורי הצנרת.

לסיכום, עלויות ההתקנה של המזגן הינה פועל יוצא של סוג וגודל המזגן וזאת לצד מורכבות ההתקנה אותה ניתן לקבוע רק בשטח, ולכן, מומלץ להתייחס למחיר ההתקנה הנמסר לכם באופן טלפוני כמחיר הבסיסי להתקנת המזגן.

 

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider