✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מתי כדאי לשדרג למזגן חדש

מתמודדים עם תקלות חוזרות ונשנות במזגן הביתי/משרדי? המזגן מקצר או אינו מקרר היטב? זה הזמן לדעת הכול על סוגי התקלות שבעת הופעתן מומלץ לשקול רכישה של מזגן חדש.

טכנאי מזגנים

מזגנים, בדומה לכל מכשור חשמלי אחר בסביבת המגורים, עלולים לסבול מאי-אילו תקלות ובעיות שונות המשפיעות בצורה ניכרת על יכולות הקירור/חימום שלהם. ברוב המקרים, ניתן לתקן כל בעיה/תקלה במערכת המיזוג באמצעות טכנאי מזגנים, אך במקרים מסוימים, אין טעם לנסות ולתקן את הקיים ומומלץ לשקול רכישה של מזגן חדש.

שדרוג למזגן חדש – מתי?

אורך החיים של כל מזגן נקבע בהתאם למספר גורמים משתנים כגון: אופן השימוש בו, אופן התחזוקה השוטפת , סביבת העבודה וכדומה. מזגנים ישנים הם מזגנים בני 10 -15 שנים, ובשלב זה הם עלולים לסבול יותר מתקלות חוזרות ונשנות המשפיעות על יכולות העבודה שלהם. כאשר מזגנים ישנים מתחילים לסבול מתקלות חוזרות ונשנות, מומלץ (ברוב המקרים) לשדרג אותם ולהחליפם במזגנים חדשים ובכך להימנע מתיקון תקלות שונות ואף מצריכת חשמל גבוהה יותר. גם במקרים בהם המזגן המותקן בביתכם מרעיש ו/או אינו חסכוני בחשמל, אנו ממליצים לכם לשקול את החלפתו ורכישתו של מזגן חדש.

סוגי תקלות המחייבות רכישה של מזגן חדש

תקלות במזגן עלולות להתרחש על רקע סיבות שונות, ולכן, מומלץ להסתייע בשירותיו של טכנאי מזגנים לצורך איתור מקור התקלה ובחינת עלויות התיקון. בהתאם לסוג ואופי התקלה ולעלויות התיקון הנלוות, תוכלו לקבל החלטה מושכלת בכל הנוגע לתיקון המזגן ו/או שדרוגו והחלפתו במזגן חדש.

בעיה נפוצה בעיקר במזגנים ישנים היא דליפת גז. תקלה זו מתרחשת על רקע פגם באיטום של חיבורי המזגן ו/או על רקע נקב בצנרת, לרוב מדובר בהלחמה רופפת או בצנרת סדוקה עקב רעידות . במקרים בהם התקלה מופיעה על רקע פגם באיטום, עלויות התיקון אינן נמוכות, אך במקרים בהם מדובר בנקב בצנרת, איתור הדליפה וההלחמה הינה מורכבת עד בלתי אפשרית, ולכן, במקרים אלו מומלץ לוותר מראש על ניסיונות התיקון ו/או על מילוי גז שיספק פתרון זמני בלבד, ופשוט לרכוש מזגן חדש.

דליפת גן מהמזגן תורגש ביכולות הקירור/חימום של המזגן, וברוב המקרים נעשה ניסיון למילוי גז מזגנים כמענה לפתרון התקלה. במידה ומופיעה דליפה בצנרת המזגן היא איננה תפתור את הבעיה ותחייב אתכם לטפל במקור הבעיה לאחר פרק זמן מסוים.

תקלה נוספת העלולה לגרום לכך שהמזגן יקצר ו/או לא יצליח להיכנס לפעולת קירור היא תקלה במדחס שהוא למעשה הלב הפועם של המזגן. המדחס הממוקם ביחידה החיצונית של המזגן, אליו מחוברים צינורות נחושת שתפקידם לדחוס ולינוק את הגז ובכך לאפשר פעולת קירור/חימום תקינה ורציפה. במקרים בהם מופיעה תקלה במדחס, מומלץ לשקול את החלפת המזגן בהתאם לגילו, גודלו ומיקומו. ברוב המקרים, תיקון מדחס של מזגן עילי עד 2 כ"ס, כרוך בעלויות גבוהות העלולות להגיע עד לכ-70% מעלות רכישתו של מזגן חדש.

כמו כן, חשוב לציין שתיקון מדחס במזגן ישן, אינו מבטיח פעילות תקינה של המזגן לאורך זמן וזאת מכיוון שרכיבים אחרים במזגן עלולים להתקלקל, וגם במקרים אלו מומלץ לשקול לרכוש מזגן חדש.

יחד עם זאת, לפני כל החלטה אותה אתם מקבלים, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם טכנאי מזגנים אשר יאבחן את מקור התקלה ובהתאם לסוג וגיל המזגן ימליץ לכם על פעולות ההמשך: תיקון או החלפה.

 

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider