✖

שירות לקוחות

✖

ייעוץ בבחירת מזגן

יועץ אנושי
יועץ דיגיטלי לחנות המיזוג חנות חשמל

מדוע כדאי לעבור למזגן אינוורטר

מהו מזגן אינוורטר? מהם היתרונות של מזגן זה ומתי מומלץ לעבור למזגני אינוורטר? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

מזגני אינוורטר הם למעשה הגדרה מקצועית לכל סוגי המזגנים הפועלים באמצעות טכנולוגיית INVERTER השונה באופייה מהטכנולוגיה בה פועלים מזגני ON/OFF רגילים. טכנולוגיית אינוורטר היא למעשה תהליך במסגרתו ממירים זרם חילופין (AC) לזרם ישר (DC), ובאמצעות המרה זו ניתן לווסת את תדר העבודה של המדחס ולשלוט למעשה על טמפ' האויר הנפלטת מהמזגן.

מזגן אינוורטר

 

ההבדלים בין מזגני אינוורטר למזגני ON/OFF רגילים

הרכיבים העיקריים שעושים את ההבדל בין מזגני אינוורטר למזגנים רגילים הם המדחס והכרטיס האלקטרוני שמנהל את פעולת המדחס. בטכנולוגית מיזוג רגילה המאפיינת את כל סוגי המזגנים הפועלים בשיטת ה-ON/OFF, המדחס הינו בעל מהירות קבועה ובעת הגעה לטמפ' הנדרשת הוא פועל לסירוגין או שהמזגן פועל ב-100% הספק או שאינו פועל. מנגד, המדחס במזגן אינוורטר הינו בעל מהירות רציפה משתנה, דבר המאפשר למדחס לקבוע את עוצמת התפוקה של המזגן (מ-10% עד 100% בהתאמה) הנדרשת ואף לשמור על הטמפרטורה הרצויה באופן מדויק, וכל זאת במסגרת פעולה אוטומטית.

 

שיטת פעולה זו, מאפשרת שינוי אוטומטי של מהירות סיבוב המדחס, והדבר בא לידי ביטוי בצריכת חשמל נמוכה יותר בהשוואה למזגנים הפועלים בטכנולוגיית מיזוג רגילה. השימוש בתפוקה הדינמית של המזגן הפועל בטכנולוגיית אינוורטר, מותאם לגודל החלל ועומסי החום (טמפרטורת החדר) בכל רגע נתון, ובכך המזגן מוביל לחיסכון של עד 30% בצריכת החשמל!

מזגן עילי אינוורטר

מזגני אינוורטר משלבים בתוכם רכיבים נוספים המחליפים את הרכיבים הרגילים המופיעים בכל מזגן הפועל בטכנולוגיית מיזוג רגילה, לרבות, שסתום התפשטות אלקטרוני (בחלק מהמקרים ניתן למצוא גם צינור נימי) השולט למעשה בלחצי העבודה וזרימת הגז של המזגן, מנועי מפוחים המצויים ביחידה הפנימית והחיצונית של המזגן ומערכת הבקרה המתאמת בין מדחס אינוורטר ליתר חלקי המערכת. הרכיבים המיוחדים של מזגני אינוורטר הם אלו המאפשרים עוצמת הפעלה אוטומטית המשנה למעשה את תדר המדחס וזאת בהתאם לשינויים האקלימים בחלל הנדרש למיזוג.

מזגני אינוורטר – כל היתרונות

מעבר לעובדה שמזגני אינוורטר מובילים לחיסכון של עד 30% בצריכת החשמל של המזגן (בהשוואה למזגן הפועל בטכנולוגיית מיזוג רגילה), מזגני אינוורטר מאפשרים לכם ליהנות ממספר יתרונות מובהקים נוספים כגון:

  • טכנולוגיית מיזוג המותאמת לכל סוגי המזגנים המשווקים כיום, לרבות, מזגן עילי ומזגן מיני מרכזי
  • מזגן היודע להתאים את עצמו לטמפרטורת החדר הרצויה בכל רגע נתון – מזגני אינוורטר שומרים למעשה (באופן אוטומטי) על טמפרטורת מיזוג יציבה ובכך הם מונעים את הפרשי הטמפרטורות המאפיינים את מזגני ה-ON/Off הרגילים.
  • פעולת חימום אשר אינה מייבשת את האוויר ושומרת על הלחות בחדר – גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים
  • מזגני אינוורטר מתאפיינים במערכת פעולה שקטה
  • מזגני אינוורטר נחשבים למזגנים אמינים יותר והדבר מבטיח לכם מינימום תקלות לאורך זמן

ויתרונות נוספים ההופכים את טכנולוגיית האינוונטר לטכנולוגיות המיזוג המתקדמת ביותר.

מזגני אינוורטר – מתי מומלץ לעבור?

טכנולוגיית אינוורטר המותאמת כיום לכל סוגי המזגנים, מאפשרת לכם ליהנות ממזגן חסכוני בכל הנוגע לצריכת החשמל, ולכן היא מומלצת לכל אילו מביניכם הנוהגים להפעיל את מערכת המיזוג למשך שעות ממושכות לאורך כל שעות היממה. העלות הגבוהה יחסית של מזגני אינוורטר, כ-20 עד 30 אחוזים בהשוואה למזגנים הפועלים בטכנולוגית מיזוג רגילה, תתקזז לאורך זמן לנוכח החיסכון המצטבר בעלויות החשמל, ולכן, אם לאילו מבינכם אשר אינם נחשבים למשתמשים כבדים של המזגן הביתי/משרדי, מומלץ לשקול לעבור למזגני אינוורטר עוד היום.

אם נשקלל את כל היתרונות של מזגני אינוורטר אל מול העלות הגבוהה היחסית ברכישת המזגן והתקנתו, הרי שלכל אחד ואחת מומלץ לעבור למזגני אינוורטר עוד היום ובכך להבטיח לעצמכם חיסכון מצטבר ומשמעותי בעלויות החשמל, דבר אשר יוביל לקיזוז העלות הגבוהה יחסית של המזגן לאורך זמן. כמו כן, אמינותם של מזגני אינוורטר, בשילוב האחריות המוענקת לכם במעמד רכישת המזגן והתקנתו (מדובר בשני סוגי אחריות שונים), מבטיחים לכם פעולת מיזוג איכותית עם מינימום תקלות ובעיות לאורך זמן.

תכנים שיוסיפו לכם עוד שליטה על מיזוג האוויר שלכם:

arrow left slider arrow right slider